Weer open? Werk je info bij!

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.5″][et_pb_row _builder_version=”4.4.5″][et_pb_column _builder_version=”4.4.5″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.4.5″ hover_enabled=”0″]

Na twee maanden coronastilte komt Nederland langzaam weer op gang. De basisscholen zijn weer begonnen. Sommige kappers melden dat alle afspraakmogelijkheden binnen een half uur vol waren geboekt! 

Is jouw bedrijf ook weer open? Vergeet dan niet je klanten op de hoogte te brengen! Een handige checklist: 

.

1. Communiceer je openingstijden

Natuurlijk heb je een bordje bij de deur. Vergeet alleen niet om ook online je klanten op de hoogte te brengen. Veel mensen zoeken immers liever online op voor ze op pad gaan. Wil je andere openingstijden hanteren dan je voor maart deed? Dit is het moment. 

  • Op je eigen website horen natuurlijk actuele openingstijden te staan
  • Heb je een facebookpagina voor je bedrijf? Werk ook daar de openingtsijden bij. 
  • Zorg ook dat de vermelding bij Google Mijn Bedrijf actueel is. 

2. Nieuwe voorschriften

In de anderhalvemetersamenleving wordt anders gewerkt dan voorheen. Vergeet niet je klanten op de hoogte te brengen van je nieuwe huisregels. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van ontsmettingsmiddelen, het houden van afstand, wel of niet contant betalen, enzovoorts. 

Vooral dingen waarmee rekening moet worden gehouden voor vertrek van huis horen online te lezen te zijn. Mag per gezin één persoon naar binnen? Dan is het handig dat je klanten dat kunnen lezen voor ze met de kinderen in de auto zijn gestapt.

 

3. Online een afspraak maken

Veel restaurants, kappers en andere bedrijven werken in de anderhalvemetersamenleving alleen op afspraak. Het is belangrijk dat je klanten weten hoe ze een afspraak maken.

Maak het je klanten gemakkelijk door te werken met een online booking plugin op je website, of een dienst als Barberbooking. Wil je liever telefonisch met je klanten afspreken? Zorg dan dat je telefoonnummer duidelijk zichtbaar is op je website.

 

4. nieuwe tarieven

Wanneer je de tarieven van je diensten hebt herzien, vergeet deze dan niet aan te passen op je website. Dat geldt dan natuurlijk ook voor eventuele tarieven op Google Mijn Bedrijf, of Facebook.

 

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.5″ column_structure=”1_2,1_2″][et_pb_column _builder_version=”4.4.5″ type=”1_2″][et_pb_team_member name=”Esther” image_url=”https://simpres.nl/wp-content/uploads/2020/05/esther.png” position=”Eigenaar Simply Present” _builder_version=”4.4.5″ title_text=”esther” hover_enabled=”0″][/et_pb_team_member][/et_pb_column][et_pb_column _builder_version=”4.4.5″ type=”1_2″][et_pb_cta title=”Help!” button_text=”Naar het contactformulier” _builder_version=”4.4.5″ button_url=”/contact” link_option_url=”/contact” background_color=”#004b9b” hover_enabled=”0″]

Kun je wel wat ondersteuning gebruiken bij het zichtbaar maken van je bedrijf in deze rare tijd? Neem gerust contact op!

[/et_pb_cta][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]